All by myself...

Lekker dramatische titel. Maar het moment is wel degelijk aangebroken. Ik reis nu echt alleen.

De vorige keer was ik gebleven bij Coogee Beach. Ondertussen ben ik al weer een paar avonturen verder.

Op woensdag 4 februari vertrok ik vanuit Coogee samen met Claire naar hartje Sydney om de Greyhound bus te pakken. Wat een doffe ellende. Althans, de busreis was niet al te best. We hadden de nachtbus naar Byron Bay. 13 uur lang zittend proberen te slapen. Niet echt een groot succes. Vooral omdat de chauffeur willekeurig stopte en het eerst te heet en toen te koud in de bus was.

Eenmaal in Byron Bay was ik blij verrast met het hostel. Vooral omdat er een degelijke keuken in zat met alles wat je nodig hebt.

Byron Bay is wel een beetje een hippiedorp. Een hoop alternatieve lui die lekker rustig aan doen en vooral doen waar ze zelf zin in hebben.

Ik ben 4 dagen in Byron Bay geweest. Vooral vakantie gevierd. Op het strand liggen, avondje stappen, boekje lezen (omdat het regende). Het hoogtepunt van Byron was de wandeling naar de vuurtoren. Prachtige wandeling langs de kust (wel langer dan verwacht) en mooi uitzicht met zonsondergang!

En toen werd het maandag 9 februari. Deze dag begon het avontuur echt. Ik vertrok nog wel samen met Claire, maar ik stapte eerder uit. Na een emotioneel afscheid (het laatste wat Claire riep: laat je gewoon je afval in de bus achter?) was ik in Surfers Paradise.

Surfers Paradise klinkt iets mooier dan dat het is. Maar dat kwam misschien ook wel doordat het regende. Mijn hostel was prima (all you can eat BBQ en pizza voor $5) en ik kwam zowaar 2 bekenden tegen. Iris (een Nederlandse meid die ik Sydney had ontmoet) en Danny (een echte Brit uit Liverpool, ook in Sydney ontmoet). Zo was het wel makkelijk om een beetje slap te lullen.

Ik ben totaal 2 nachten in Surfers Paradise geweest. Waarvan 1 ook echt gestapt werd (dit is ongeveer het leukste wat je daar kunt doen). Deze stapavond was echt hilarisch. Ik was namelijk op stap met een Brits getrouwd homo stel. Lang geleden dat ik zo hard gelachen heb. Gekke dansmoves en meebrullen met alle nummers die we kenden. Heerlijk.

De volgende dag lekker uitgeslapen en beetje rondgestruind door Surfers Paradise. Niet zo heel veel boeiends verder. Een paar nieuwe vrienden gemaakt waar ik de volgende ochtend weer afscheid van nam.

En nu zit ik dan in Brisbane!
Nog niet zoveel van de stad gezien. Toen ik aankwam was ik moe, nog wel even een drankje gedaan met wat kamergenootjes en op tijd gaan slapen.

Vandaag heb ik een beetje een stomme dag. Ik ben mijn inschrijving voor m'n studie aan het afronden... Heb ik nu dus echt geen zin in. Maargoed, als het klaar is het klaar.

Voor de komende paar dagen ben ik nog in Brisbane. Lekker ontspannen deze stad bekijken. Komende maandag vertrek ik naar Noosa om de 21e naar Fraser Island te gaan.

Mijn planning daarna is nog onbekend. Lekker dag voor dag leven. Dat bevalt me wel.

Als er overigens specifieke vragen zijn kan je me altijd even mailen :) Kan ik ook eens wat lezen in plaats van schrijven.

Tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

Lisette

Ha neef! Klinkt bekend alle dingen die je tot nu toe hebt gezien, gaaf hoor! Enne je weet, als backpacker ben je nooit alleen! Enjoy the time of your life! X

Carolien de Zeeuw

Hee Job,
"All by myself" klinkt als een heel oud en afgezaagd liedje, maar zo klinkt jouw reis bepaald niet hoor! Het klinkt wel vreselijk jaloersmakend, beetje dag voor dag leven en af en toe een avondje stappen. Maar ik gun het je van harte, je kunt nog lang genoeg het leven van een werkpaard leiden!
Dus hou het fijn bij de tekst van Loesje: geniet nooit met mate! xxx

Renee

Mooie foto's weer Job. Wel 1 groot vakantie en beach paradijs, maar ja, dat mag natuurlijk. Ik zou er ook wel zin in hebben. Nog even wachten tot juli ... Geniet er nog maar even van. Xxx

An

Omdat je natuurlijk razend benieuwd bent naar de hotspots in Tiel werk ik je even bij.
Nadat het deze week fris maar zonnig en blauw was is het vandaag weer van dat miezerige niks weer waarvoor je zo een vliegtuig in zou stappen, maar goed, dan kan je wel aan de gang blijven en dat kan bruin weer niet trekken natuurlijk.
Nee ik ga niet door op dat trekken, of ja toch :), waar trek jij een dezer dagen weer naartoe? En moet je binnenkort al aan het werk of is je geld nog lang niet op? Dan ga ik binnenkort ook solliciteren bij die Johnsons hoor :) Ben benieuwd of je dat werk zelf moet gaan zoeken of dat je door die organisatie op een spoor (tje) gezet bent.
En zijn al die vluchtige contacten ook niet vermoeiend soms? Of is dat juist wel ff lekker dat je niets hoeft te onderhouden, geen rekening hoeft te houden met etc..
Zou een goeie oefening voor mij zijn want ik ga meteen afspreken, foto's maken, brieven schrijven, mailen, appen, eten en op pad met iedereen, wat je dan -omdat het teveel is - misschien wel afleert.
Hier is het net vakantie voor mij. Ik ben de enige want geen van de dames heeft nog zoiets als krokusvakantie. Dus ik denk dat ik dan je moeder maar een keer ga pesten :)
Verder heb je er een achternichtje bij, maar daar zal je wel geen gat van in de lucht springen :D. De oudste dochter van Janny en Jaap, Daniëlle heeft een dochter gekregen. Op je opa's verjaardag nog wel. Is dat mikken of is dat mikken...Of je op kraamvisite komt..?!
Verder komt je ome Steef zo thuis en die lust misschien wel wat te eten dus ga ik nu als een razende roelie iets van nasi in elkaar draaien, jammer dat jij er niet bent chef...Mooiste foto vond ik trouwens die van dat in steen gehouwen -soort- zwembad IN zee, geweldig, echt wat voor mij! Dag neefielief, ik wacht wel op antwoord hè....
XXX Annie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active