Australia Day tot Blue Mountains

Daar ben ik weer! Het voelt alsof ik al 3 weken weg ben dus het is even rustig zitten en bedenken wat ik precies allemaal gedaan heb.

Gelukkig is er maar een weekje voorbij gegaan dus kan ik het allemaal wel vertellen.

Ik ga even verder waar ik was gebleven. Ik ging Australia Day vieren!

Nou dat was me toch wel een kleine tegenvaller... Helemaal in de stemming om een soort Koningsdag te vieren (als in overal fesstjes en gezelligheid), maar het was ten eerste kutweer (ja het kan hier ook regenen) en er gebeurde niks.
We hebben de hele dag (lees: van 12 tot 4 smiddags) rondgelopen door de stad in de hoop op een feestje. Niet gevonden. Dus hebben we zelf maar wat biertjes gekocht en zijn in het hostel gaan zitten. En daar was het echt heel gezellig! Allemaal verschillende mensen gesproken, biertjes gedronken en wat gegeten. Uitendelijk met een hele groep willekeurige mensen naar Darling Harbour gegaan om vuurwerk te kijken (we waren te laat dus maar een klein stukje gezien). Daarna Sydney onveilig gemaakt (lees: aan de bar van het hostel gehangen tot een uur of 12). Al met al wel een prima dag dus.

Dinsdag sla ik over, nee niet omdat ik brak was. Het was een saaie dag met alleen maar bankzaken en dergelijke regel dingen.

Woensdag moesten we (Claire, Josephine, Jacqueline en ik (zonder Anke dus)) uitchecken in het hostel waar we zaten, en op naar het nieuwe hostel!

Wauw wat ben ik blij met ons nieuwe hostel. Aan het strand (Coogee Beach), relaxte sfeer en uit het centrum zodat het echt als vakantie voelt. De eerste dag regende het nog, dus hebben we op de kamer gehangen en een klein rondje gelopen.
Het is wel wat je van een hostel verwacht. Bijna geen messen om te snijden, pannen met kromme bodems en een plakkerige vloer. Lekker studentikoos.

Donderdag. We gingen van Coogee Beach naar Bondi Beach lopen. Fantastisch weer, wel stevige wind. Lekker langs het strand en kliffen wandelen van strandje naar strandje. Bondi Beach hebben we niet gehaald, halverwege bleven bij Bronte Beach hangen. Klein strandje met weinig mensen en rustige zee. Op en top genieten.

Na deze strand dag had ik even een dagje voor mezelf (zonder vrouwen). Lekker door Sydney heen gesjouwd en gekke plekjes ontdekt (victoria street was erg leuk!). Savonds de eerste BBQ!! Dat kan ik natuurlijk niet overslaan.

Leuke opmerking tussendoor: ik blijk de beste chef te zijn. Tot nu toe heb ik elk maaltje gekookt (tenzij we uit eten gingen). Het wordt in ieder geval gewaardeerd na een dag strand hangen ;)

Zaterdag.
Eindelijk het Opera House gezien! Duurde maar een week om de grootste hihglight van Sydney te zien...
Maar wat een mooi gebouw zeg! En de haven daar is ook ontzettend leuk en gezellig.
Vanuit Sydney Harbour zijn we met de boot naar Manly gegaan. Echt een ontzettend mooi gedeelte van Sydney. Mocht ik ooit in Sydney gaan wonen dan wil ik daar heen. Mooie strandjes, veel surfers en veel groen.
Het was wel ontzettend heet deze dag, dus een beetje verbrand. Maar dat neem ik voor lief, wordt vanzelf bruin.

Tot slot de zondag. Naar de Blue Mountains met Jacqueline, Anke en Josephine (Claire had haar dagje op zichzelf). 2 uurtjes in de trein naar Katoomba en dan heel veel rondlopen. (De 4e dag op rij dat ik veel liep, ik kom afgetraind terug als ik zo door ga).

De Blue Mountains zijn echt fantastisch, mooie regenwoud gedeeltjes en allemaal trappen over mooie stukken berg. (Zie de foto's). Een hele dag lopen was wel vermoeiend dus de terugreis zijn we een beetje in slaap gevallen in de trein.

Ik zal nu nog even snel vertellen wat mijn plannen vanaf nu zijn.

Tot en met woensdag ben ik in het hostel bij Coogee Beach. Woensdag ga ik de oostkust omhoog helemaal naar het uiterste noorden (Darwin). Waar ik precies allemaal langs kom weet ik nog niet, maar het doel is om in een week of 3 naar Darwin te reizen en daar dan te gaan werken.

Helaas valt de groep nu wel langzaam uit elkaar omdat iedereen zijn eigen plannen heeft.
Josephine is vandaag (maandag) vertrokken naar Nieuw Zeeland voor 1,5 week. Woensdag vertrekken Anke en Jacqueline naar Kangaroo Island om te gaan werken. En Claire gaat ook de oostkust omhoog, nog even kijken of we een gedeelte samen reizen of niet.

Dat was het voor nu. Mijn handen zijn moe van het typen en ik ga mijn busreis nu boeken.

Veel liefs uit Australie en tot snel!

Reacties

Reacties

Oma Carolien

Door jouw ogen kom ik nog eens ergens, je schrijft heel levendig, ik zie je lopen en van de natuur genieten en de mensen om je heen. Zaterdag was ik bij Maarten, hij wilde niet gaan slapen na een heftige week, maar gelukkig kreeg hij een mail van jou en van Eva en na die te hebben gelezen, viel hij tevreden in slaap! Je ouders waren eten met het filmhuis en oma had door jullie een makkie. Liefs uit een sneeuwerig Arnhem.

Carolien de Zeeuw

Weer leuk om te lezen, Job!

Renee

Fantastisch mooi, die blue mountains Job! Net als dat strand. Ik zou er ook wel zin in hebben... Papa net weg naar India, en morgen breng ik Maarten naar Heemstede. Ik ga denk ik 2 dagen slapen. Ook een soort vakantietje.

Maarten

Maarten gaat morgen naar zijn werk in sein 3 nachtjes en vrijdag komt mama maarten op halen in sein en deze zondag komt kees weer thuis maarten moest er een beetje op huilen dat kees weg ging mama is de nieuws aan het kijken en maarten had ook de tom en jerry gekeken en de pippi op de scherm en de happy feet op de scherm gekeken

An

Ha joppie,
Natuurlijk geniet ik ook al je verhalen en de foto's. Vooral die van jou op de punt van die rots vind ik mooi. Die straalt iets uit van je zoektocht naar...tja naar wat zoekt een mens hè...? Ik vind het altijd wel geruststellend om te weten dat het zoeken vaak zeker zo belangrijk is als het vinden????.
Maar zoek jij maar lekker zelf uit wat je -daarvan -vindt, haha! Veel happy feetsteps a la Maarten in blue mountains of sunny vallies! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active