Een avontuur zoals het hoort te beginnen

Daar is ie dan! De eerste blog :)
Er is al weer van alles gebeurd, maar ik zal maar gewoon bij het begin beginnen.

Dag 1 en 2

Het begon natuurlijk allemaal op Schiphol. Ik was er klaar voor, nog een beetje emotioneel afscheid (vooral voor mijn medereizigers, 5 vrouwen...) en op naar het eerste vliegtuig richting Dubai!

Even tussendoor de namen van mijn medereizegers zodat jullie de draad niet kwijtraken. Ik stapte het vliegtuig in met: Jacqueline, Josephine, Claire, Nicky en Anke. Ja echt 5 vrouwen dus.

Maar dat dus even tussendoor. De vlucht naar Dubai was fantastisch! Ik had 3 stoelen voor mezelf in een A380. Voor wie niet weet wat dat is, het is een heeeeel groot en redelijk luxe vliegtuig. Van Dubai heb ik niet zo veel gezien. Beter gezegd, ik heb het vliegveld gezien en meer niet.

Vanuit Dubai vlogen we door naar Singapore. Deze vlucht was iets minder aangenaam, wel een groot vliegtuig maar goed vol. Ik zat naast een engels stel en dat was best gezellig. Kreeg nog een compliment: ze dachten dat ik Amerikaan was (nog steeds een beetje gemengde gevoelens bij dit compliment...)

En toen hadden we Singapore bereikt! De eerste reactie toen we de bagagehal uitliepen: heet! Man wat een verschil. Met 2-3 graden vertrekken en uitstappen in een tropische klamme zweterige 27 graden.

Bij het vliegveld werden we netjes opgepikt en naar het hotel gebracht. Prima hotel! Zwembadje, gratis ontbijt en op loopafstand van een groot winkelcentrum.

We waren natuurlijik redelijk moe allemaal, maar hebben het toch tot 10 uur (plaatselijke tijd) weten vol te houden. Helaas was bijslapen niet echt een optie, om 7 uur moesten we er al weer uit...

Na een lekker ontbijtje werden we opgehaald om vervolgens een citytour te krijgen. Binnen 3,5 uur veel van Singapore gezien (vooral highlights), maar eigenlijk ook veel te weinig. Ga graag nog eens terug om te bekijken wat ik zelf wil.

Weer even een intermezzo over de dames. Ze zijn echt ontzettend gezellig en we hebben een hoop lol, maar het blijven vrouwen... Gesprekken als "wat voor shirt doe jij aan?" en "moet een man wel of geen borsthaar hebben?" kijk ik ondertussen niet meer van op. Ik blijf gewoon stil in een hoekje zitten en maak zo nu en dan een flauwe grap, ik red me wel ;)

Dag 3

De vlucht vanuit Singapore naar Melbourne, dat was me er eentje... Het begon bij het inchecken. De balieman zegt het volgende: your flight is overbooked. Fuck, daar gaat je vliegtuig.
Nouja dat leek heel even zo. Maar we konden toch gewoon inchecken en in een overvol vliegtuig instappen.

De balieman had alleen wel een of ander verhaal over dat we onze bagage niet konden doorlabelen naar Sydney ofzoiets... (dit zorgde voor een hoop stress bij de vrouwen) Maargoed, ik was allang blij dat we naar Melbourne konden.

Dus in een druk vliegtuig, lekker krap naast een oud vrouwetje en een stel met een baby. Wonder boven wonder heb ik toch 3 uur slaap (op een vlucht van 7,5 uur) weten te pakken.

Verder niet echt een bijzondere vlucht, maar nu komt het. Het overstappen van Melbourne naar Sydney. Even simpel samengevat: dat kon niet.

De eerste realisatie was de vervelendste. We hadden maar 1 uur om over te stappen naar het volgende vliegtuig.

Nu had ik al door toen we het vliegtuig uitstapten: dit gaan we waarschijnlijk niet halen, maar de rest was helemaal in de war en verontwaardigd. Dit ook door een jetlag en het bekende zwak, ziek en misselijk.

Vervolgens blijkt dat als je in Australie aankomt (maakt niet uit waar) eerst door alle controles heen moet. Dit alleen duurde al 1,5 uur. 3x raden, we hadden onze vlucht gemist.

Vervolgens moesten we ook nog onze bagage ophalen en opnieuw inchecken voor een vlucht naar Sydney. Nou deden ze daar heel makkelijk over en zaten we in plaats van 10:30 om 12:00 uur in het vliegtuig.

Het laatste stukje! Dat ging echt onzettend snel, maar 1,5 uur. Op het vliegveld moesten we (helaas) afscheid nemen van Nicky, want die vloog nog door naar Auckland, Nieuw-Zeeland.

Nu nog met zn 5en stapten we het vliegveld uit en waren meteen weer helemaal gelukkig. Zon, 27 graden en allemaal mooie nieuwe dingen te zien.

We worden keurig netjes bij ons hostel afgezet (nog nooit zon luxe hostel meegemaakt) en we besloten nog even naar de haven (Darling Harbour) te wandelen voordat we om 10 uur ons bedje inkropen.

Dag 4

Op zaterdagochtend, gisteren dus, hadden we introductie over hoe het allemaal een beetje werkt hier. Voor jullie niet zo interessant, maar het was nuttig en ik moet hier en daar nog wat dingen regelen.

We hadden besloten om de smiddags lekker bij een zwembad te hangen en te proberen een kleurtje te krijgen. Dus dat hebben we ook gedaan.

Vervolgens zijn we savonds uit eten geweest met z'n allen en onze 2 Deense roommates. Dit was erg gezellig en het werd alleen maar gezelliger. Ik zal jullie de details besparen, maar we zijn lekker de stad in gegaan en lagen er om 2 uur in. Lijkt niet laat, maar het stappen begint hier rond 10 uur al. Al met al een goede eerste dag Sydney dus!

Vandaag (het is hier zondagochtend 11 uur) gaan we naar Bondai Beach. Voor nog meer kleur en het eerste strand! Vanavond doen we niet zo veel, want morgen is het Australia Day! Dat wordt Koningsdag maar dan op z'n Australisch.

Het avontuur is goed begonnen en ik krijg er steeds meer zin in! Helaas is mijn internet nu even op, maar de foto's volgen!

Zoals ze hier zeggen "No worries!" en tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

Renee

Lieve Job,
Leuk, zondagochtend mail openen en jouw eerste verhaal te lezen. Klinkt goe allemaal, en dat vluchtje missen hoort er gewoon bij. Don' t panic, maar meestal blijf jij vrij relaxed. Die meiden hebben een goeie aan je. Toch fijn dat je met een paar anderen bent. Wel zo gezellig! Hier alles goed, Eva zit in Denemarken, Papa in Athene en Maarten logeren. Kan ik vast wennen... Geen probleem tot nu toe, lekker veel uit geweest. Ook een dik pak sneeuw hier, en kettingbotsingen, dus geniet jij maar lekker in de zon! We skypen nog hoor ik net van Papa? Kan facetime ook, kan nl. op de Ipad. Ik merk het wel. Tot zo? Liefs van je moeder. Xxxxx

Oma Rietje

Wat een leuk verhaal bij mijn zondagochtendkoffie. Wij in de sneeuw en jij heerlijk in de zon. het stelt me gerust, dat je ook de kleine missers nu al laconiek oppakt.
Wens je een heerlijke zon-zondag. Ik ga vanmiddag naar het Slotconcert met een stel, dus ook ik verrmaak me hier nog best. Een dikke kus van je Oma R

Arda

Leuk om je te volgen, je observeert goed.
veel plezier met al die vrouwen (heb je genoeg borsthaar?) en lekker rose worden vandaag...

carolien

Hee Job, wat leuk om al zo uitgebreid verslag te krijgen en wat een lekkere schrijfstijl heb je. Zo lekker foutloos ook, je kunt altijd nog de Pabo overwegen - als je écht niks anders weet dan, hè!;-) Jij hebt nu net als ik een 'vierdaagse werkweek' (welke dag is er gevlogen?), met aanvulling van een Deens weekend. Zonder dollen, als mijn dochter voor een half jaar vertrekt naar Verweggistan dan hoop ik dat daar ook een Job bij in de buurt is, die meiden boffen maar.
Heb jij het fantastisch daar, dan hebben wij hier no worries!

Oma Carolien

Geweldig dat reisverhaal! Ik krijg nu al respect voor de manier waarop je dit aanpakt en die dames hebben het getroffen met een man die het hoofd koel houdt. Je vader had nog 3 zussen om te leren hoe vrouwen reageren als het tegen zit, jij maar 1, al geldt Eva misschien wel voor3 ..
Ga zo door mijn kleinzoon, liefs uit een wit Arnhem.

Lizzy

Leuk Job! Have fun met de girls! Haha xx Lizzy

Maartje

AWESOME! Dat kunnen ze daar toch zo lekker (overdreven) zeggen? Ondanks de lange reis kun jij in korte tijd toch maar mooi even Dubai, Singapore, Melbourne en Sydney op je wereldkaart aankruisen.

Ps. Ik weet nóg een voordeel van al die vrouwen om je heen. Ze hebben al meerdere leuke foto's op facebook gepost, dus je bent al gespot in je zwembroekkie hoor!! ;)

Arda

De foto's passen zo in een reisprogramma van BNN. Je krijgt er zin in!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active