Bootje varen, snorkelen en werkloosheid

Daar ben ik weer! Het blijkt moeilijk te zijn om een fatsoenlijke computer te vinden, vooral een waar je ook foto's kan uploaden (nog steeds niet gevonden...)

Ik was gebleven in Airlie Beach. Vanuit hier ging ik mijn Whitsundays trip doen. Deze trip hield in dat ik 2 dagen op een boot zou zijn en langs allerlei fantastische bestemmingen zou varen.

Maandagochtend 9 maart. Ik moet uit checken bij mijn hostel om vervolgens nog 4 uur te wachten voordat mijn trip gaat beginnen. Gelukkig was ik niet de enige en er was zelfs een meisje dat op dezelfde boot als ik zat, dat maakte het wachten iets aangenamer.

Na het wachten, bier inslaan (je moest je eigen drank meenemen) en het ongemakkelijk tussen wildvreemde mensen zitten stapten we dan met 32 man de boot op. Ik had een gigantisch zeiljacht verwacht, maar het was precies groot genoeg zodat iedereen een zitplek op het dek had en een slaapplek onder het dek.

De groep moest even op gang komen voordat het echt gezellig werd. Het lag in ieder geval niet aan de Crew van boot. Superleuke mensen die het fantastisch vinden om te varen, duiken, snorkelen en lol te maken.

Het grootste gedeelte van de groep waren Duitsers (zoals 3/4 van alle backpackers). Dat was op zich niet zo erg, vooral omdat ik gewoon Engels terug praat. Er waren ook 2 Nederlandse meiden aan boord, een groepje Zweedse meisjes en 1 Engelse gozer. Een hoop variatie en snel een hoop nieuwe vrienden dus.

Maargoed nu de daadwerkelijke trip. Die was echt fantastisch! De eerste dag hebben we eigenlijk alleen maar naar een plek gevaren om voor anker te gaan en daar een beetje te zwemmen. Niet zo heel speciaal verder maar een goede gelegenheid om iedereen een beetje te leren kennen. Het eten op de boot was erg goed! Visje uit de oven en lekkere groente. En dat op een boot, niet verkeerd.

Savonds werd het met een paar biertjes nog wat gezelliger en werden we verrast door wat wildlife. Eerst vissen die vliegende vissen achterna zaten en vervolgens een paar dolfijnen die rond de boot bleven zwemmen. Topdag!

De volgende ochtend werden we om half 7 met een hoop kabaal wakker gemaakt (de motor startte en het anker werd omhoog gehaald) en terwijl we ontbeten zetten we onze koers voort naar Whitehaven Beach.
Whitehaven Beach is nummer 4 op de wereldlanglijst van mooiste stranden, dus dat beloofde wat!

Na een flink stuk varen en een wandeling door een stukje Jungle was daar dan Whitehaven Beach. Wow wat ontzettend mooi! Het fijnste witte zand dat ik ooit had gezien en helderblauw water. (Nu baal ik dat ik geen foto's kan uploaden...)

We bleven een paar uurtjes op Whitehaven Beach zodat we zelf lekker konden zwemmen, zonnen of wat je ook wilde doen. Ik ging op zoek naar haaien.

En ik heb ze zowaar gevonden! 2 reefsharks gezien, een hele hoop witte visjes en een stuk of 10 stingrays (pijlstaartroggen). Ik leef nog, dus niks aan de hand.

Na Whitehaven Beach gingen we op weg naar onze eerste snorkel/duik locatie. Ik weet even de naam van de plek niet meer, maar het was hier ontzettend gaaf. Het was er niet diep (3 tot 4 meter) dus ik kon de bodem al snorkelend bereiken. Dit is wel door iemand vastgelegd met een waterdichte camera.

Er waren daar zo ontzettend veel vissen, zeker toen onze bootcrew ze wat te eten gaven. Ik moest de vissen bijna wegslaan zoveel zwommen er om me heen. Na een tijdje goed zoeken vond ik ook een Nemo (clownsvis)! Maar het hoogtepunt daar was het tegenkomen van een schildpad. Ik heb geprobeerd met hem mee te zwemmen, maar als ik te dichtbij kwam schoot hij een paar meter verder.

Terwijl er werd gesnorkeld werd de duiplank uitgeschoven en de glijbaan van de boot opgeblazen. Ja je leest het goed, de GLIJBAAN!! Oftewel, als je het snorkelen zat was klom je de boot op en gleed je zo snel mogelijk naar beneden. Het is zo makkelijk om iedereen zich als kind te laten gedragen...

Na het snorkelen, duiken, salto's maken en glijden hadden we onze lunch om vervolgens naar de volgende bestemming te varen. De volgende plek waar we voor anker gingen zouden we dan ook overnachten zodat we er de volgende ochtend konden snorkelen.

Weer lekker gegeten, biertjes gedronken, gelachen en veel spelletjes gespeeld. De volgende ochtend meteen weer gesnorkeld. Weer fantastisch mooi en indrukwekkend, wel veel stroming zodat ik een paar keer op het strandje waar we vlakbij waren belandde.

Na de laatste paar duiken gingen we weer op weg naar Airlie Beach. Bijna iedereen viel op dit laatste stuk in slaap. Ik ook, al werd ik regelmatig goed wakker geschud door een plens water doe over de boeg kwam zetten.

Eenmaal terug in Airlie Beach eerst naar het hostel even bijslapen om vervolgens savonds nog op stap te gaan met de hele groep. Dit viel een beetje tegen, aangezien de helft niet kwam opdagen en ik vervolgens alleen met de Nederlandse dames (Nathalie en Carlijn) overbleef. Wel een hele gezellige avond gehad!

De volgende dag vertrok ik richting Cairns, waar ik dan op zoek zou gaan naar werk. Het op zoek gaan is gelukt, al ben ik nog steeds aan het zoeken...

Cairns is verder niet heel spannend. Klein stadje met een soort boulevard, heel gezellig wel. Mijn hostel is goed, is inclusief avondeten en aardige mensen.

Maar er gebeuren ook leuke dingen in Cairns ondanks de werkeloosheid. Met als hoogtepunt de jazzclub die hier is! De eerste avond dat ik daar was vroeg de eigenaar of ik een instrument speelde. Ik natuurlijk volmondig: ja! Ik speel saxofoon. De grootste verrassing was teon hij daarop antwoorde: zin om even mee te jammen?

Hij had daar een altsax liggen en ik werd het podium op geduwd. Ik natuurlijk de sterren van de hemel spelen en het publiek schreeuwde voor meer. Niet helemaal waar (de saxofoon was half kapot), maar ik heb er het beste van gemaakt en had een hoop lol.

Wat ook wel leuk is van Cairns is dat ongeveer iedereen die ik langs de oostkust heb ontmoet hier weer tegenkom. Zo is Claire nu ook in Cairns, heb ik al mijn vrienden van Fraser Island vorige week uitgezwaaid en er komen alleen maar vrienden bij. Een al gezellgheid dus.

Kleine update tussendoor: terwijl ik deze blog schrijf wordt ik gebeld voor een baantje in Brisbane! Dus waarschijnlijk vlieg ik maandag naar Brisbane om te gaan werken.

Ik ben dus nog een paar dagen in Cairns, misschien vind ik nog werk in Cairns dan blijf ik hier. Maar anders ga ik naar Brisbane.

Zo dat was het weer even voor nu. Hopelijk kan ik in de volgende blog uitgebreid vertellen over het werk wat ik tegen die tijd heb gevonden.

Cheers! En tot snel

Reacties

Reacties

Carolien de Zeeuw

Klinkt ontzettend goed Job, vooral omdat hier de hele dag al de regen tegen de ramen klettert en de temperatuur ook niet al te aangenaam is. Ik hoop dat je een baan vindt zodat je je avontuur Down Under nog een beetje langer vol kunt houden! Liefs van je tante

Oma de Zeeuw

Hier komt die andere Carolien de Zeeuw ook nog even, want ik lees jouw belevenissen met veel interesse en jouw humor over het spelen op die ouwe faxofoon vind ik zo leuk en zo herkenbaar. Ik ben heel benieuwd of je in Cairns blijft of in Brisbane werk vindt? Ook liefs van oma.

Merel

Leuk weer om te lezen, vooral wanneer je op kantoor zit klinkt het allemaal éxtra aantrekkelijk.. en beter daar werkloos, dan hier ;) al hoop ik natuurlijk ook dat je snel wat zult vinden! Nog niet grenzeloos verliefd? Of heb je daar een aparte blog voor, haha. Enjoy life! Liefs van je tante, oma en nu dus ook nog van je nichieee :) X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active